Honda CR125

Hier het technische verhaal van mijn oude 1999 CR125.

100_1439
100_1491
Zoals te zien is had ik alle onderdelen al in huis voordat ik begon met het uitelkaar halen van de CR.
Het carter met membraaninlaat. Ook bij deze crosser zie je dat de speling tussen de krukas en carter heel erg klein is (voor een hoge carterdruk).
MVC-299 MVC-334

De inlaat zelf , tja het membraan zit hier gewoon in gemonteerd. Echt veel spannends kan ik dr niet over vertellen.

100_1485
De cilinderkop. Squishband is zoals te zien is behoorlijk klein (30%).

poortmap_cr

De poortmap , timingen van de cilinder zijn:

  • Uitlaatpoort (pv open): 195,2
  • Uitlaatpoort(pv dicht) :156,8
  • Spoelpoorten :130,3
  • Blowdown (pv open) :32.45
  • Blowdown(pv dicht) :12.85

de werkelijke uitlaatpoort zit op 63,43% van de boring , de complete uitlaatpoort (met fluiters) op 94,60%
*pv is powervalve

update: May 31, 2004 16:38