Tech – Honda CR125 1999

Honda CR125

Hier het technische verhaal van mijn oude 1999 CR125.



Zoals te zien is had ik alle onderdelen al in huis voordat ik begon met het uitelkaar halen van de CR.
Het carter met membraaninlaat. Ook bij deze crosser zie je dat de speling tussen de krukas en carter heel erg klein is (voor een hoge carterdruk).

De inlaat zelf , tja het membraan zit hier gewoon in gemonteerd. Echt veel spannends kan ik dr niet over vertellen.


De cilinderkop. Squishband is zoals te zien is behoorlijk klein (30%).

 

De poortmap , timingen van de cilinder zijn:

  • Uitlaatpoort (pv open): 195,2
  • Uitlaatpoort(pv dicht) :156,8
  • Spoelpoorten :130,3
  • Blowdown (pv open) :32.45
  • Blowdown(pv dicht) :12.85

de werkelijke uitlaatpoort zit op 63,43% van de boring , de complete uitlaatpoort (met fluiters) op 94,60%
*pv is powervalve